PERİODONTAL TEDAVİ

Periodontal tedavi periodontal hastalığın tipine göre farklılık gösterir. Hastalığın tanısı konulduktan ve klinik olarak ölçümler yapıldıktan sonra tedavi aşamasına geçilir. İltihabi periodontal hastalıklarda periodontal tedavinin üç aşaması vardır.

Diş ve kök yüzeyi temizliği: Diş ve kök yüzeylerinde mikrop birikintilerinin uzaklaştırılması ve mikropların birikmesini kolaylaştırıcı unsurların ortadan kaldırılmasından oluşur. Bu aşamada bireye ağız bakımı işlemleri ile ilgili bilgi uygulamalı olarak verilir ve takip eden işlemlerde hastanın anlatılanları ne kadar uyguladığı değerlendirilir. Diş ve kök yüzeyi temizliğinin uygulanmasında birden fazla yöntem vardır ve hastalığın tipine göre bu yöntemlerden biri seçilir.

Periodontal cerrahi: Diş ve kök yüzeyi temizliğinden sonra ulaşılamayan bölgelere ulaşabilmek için veya kaybedilen dokuların yeniden kazanılması için uygulanan cerrahidir. Cerrahi kararı verilmeden ve uygulanmadan önce diş ve kök yüzeyi temizliği yapılması ve dokuların iyileşebileceği zamanın tanınması gerekir. İltihabi olmayan periodontal sorunlarda ise cerrahi dişetlerinin fazla görünmesi, dişeti çekilmeleri ve diğer yumuşak doku sorunlarında uygulanır.

Periodontal planlı bakım tedavisi: Periodontal hastalıkların büyük bir kısmının mikroplar tarafından oluşturulduğu dikkate alınırsa, ağız bakımı yetersiz olan bireylerde tekrar etmesi kaçınılmazdır. Bu nedenle bireye özgü ağız bakımının düzeyine göre düzenli ve önceden planlanmış bakım yapılması zorunludur.